Home Nieuws Nederlandse consument doet inkopen steeds vaker online

Nederlandse consument doet inkopen steeds vaker online

Het CBS heeft vandaag de cijfers van jaarlijkse onderzoek ‘ICT-gebruik van huishoudens en personen’ gepubliceerd. Hieruit blijkt dat ruim drie kwart, 76% om precies te zijn, van alle Nederlanders ouder dan 12 jaar dit jaar iets online hebben gekocht. In 2016 was dit nog 73%. Ook worden steeds meer diverse producten gekocht via het internet. De grootste stijging vond plaats in de categorie levensmiddelen of cosmetica. In 2017 kocht 26% van de consumenten levensmiddelen of cosmetica via internet, terwijl dit in 2016 nog maar 19 % was. Een stijging van 7 procentpunt.

Wel zijn kleding en sportartikelen nog steeds het meest populair in de online aankopen. Daarna volgen reizen en accommodaties, kaartjes voor evenementen, huishoudelijke goederen en apparaten, boeken, tijdschriften en kranten, soft-, hardware en elektronische benodigdheden, levensmiddelen en cosmetica, telecommunicatiediensten, films en muziek, digitale studie- en leermaterialen en als laatste medicijnen.